Mi a coaching?

A coaching egy olyan gyakorlatias, személyre szabott, támogató munkakapcsolat a coach és az ügyfél között, amelyen keresztül az ügyfélben rejlő képességek még jobban kibontakoznak, és ezáltal eléri az általa kijelölt célt.

 

Hogyan működik a coaching?

A coaching során az ügyfél egy olyan helyzetbe kerül, amelyben egy új, objektív és elfogulatlan képet kap az őt foglalkoztató dologról.

 

Miből áll a coaching folyamat?

A coaching folyamat állhat akár 1 coaching ülésből (brief coaching) amely során ideális esetben, az ügyfél hozzáállásában olyan változás megy végbe, amely beállítja őt a megfelelő irányba. Általában azonban 6-10 üléssel kell számolni, amely során mélyreható változás érhető el az ügyfél gondolkodásában és viselkedésében. A coaching ülések közötti kb. 2 hét arra jó, hogy az ügyfél a házi feladatát csinálva közelebb kerüljön a céljához. A coaching vége akkor következik be, amikor az ügyfél, támogatás nélkül is eléri a kívánt célt és fenn is tudja tartani azt.

 

Milyen hosszú egy coaching ülés?

A coaching találkozó hossza függ a téma jellegétől és attól, hogy mikor lehet egy résztémát lezárni. Másfél órában általában el lehet mélyedni egy témában és a fókusz is fenntartható a coach által. Ez persze nem kőbe vésett szabály, mint ahogyan sok minden nem az a coachingban.

 

Mi a különbség a coach, a pszichológus, a tréner és a mentor között?

Amíg a pszichológus a „miért”-ekre, a múlt hibáira; a tréner a kész megoldásokra, általánosságokra; a mentor a tapasztalatára és szakértelmére hagyatkozva a legjobb bevált gyakorlatra; addig a coach a „hogyan”-okra, a lehetőségekre és a megoldásokra fókuszál.

 

Mi a legjobb helyszín a coaching számára?

A coaching bárhol történhet, ahol a coach és az ügyfél zavartalanul tud beszélgetni. Egy olyan semleges hely, mint egy nyugodt kávézó megfelel a célnak. A munkahely is jó megoldás lehet, ha az ügyfél el tud szakadni fizikailag és gondolati síkon is a mindennapos teendőktől.

 

Mi a coaching témája?

A coaching témáját kizárólag az ügyfél határozza meg, míg a megoldáshoz vezető úthoz a coach nyújt keretet és támogatást.

 

Mi szükséges a sikeres coachinghoz?

A coachinghoz egy nyugodt hely és nyitott, kreatív elmék szükségesek. Ezeken kívül a kölcsönös bizalom, a két egyén közti „kémia”, és a saját illetve a másik képességeibe való hit is elengedhetetlen.

 

Hogyan mérhető a coaching sikere?

A coaching sikerét elég nehéz mérni. Ugyan van erre egy képlet is amely a coaching eredményének, szerepének és a becslési pontosságának szorzatát a coaching díjával elosztva megadja a megtérülést. Ugyanakkor szerintem a legjobban azzal az elégedettséggel mérhető, amelyet az ügyfél érez a coaching folyamat során.

 

Milyen a jó coach?

Véleményünk szerint a jó coach olyan, aki szereti és élvezettel csinálja a coachingot, elkötelezett, alázatos és motivált a szakmája iránt, megvan benne a tanulás iránti olthatatlan szomj és a siker utáni vágy. A jó coach továbbá olyan, aki értő figyelemmel, nyílt de ugyanakkor célirányos kérdezéstechnikával, összegzéssel és összefoglalással, megerősítő visszajelzéssel, átfogalmazással és visszatükrözéssel, aktív, bátorító hallgatással, speciális coaching eszköztárral támogatja az ügyfelet a jobb teljesítmény, eredményesség és hatékonyság elérésében.

 

Milyen a jó ügyfél?

A jó ügyfél olyan, aki elkötelezett a változás mellett, képes és kész kimozdulni a komfort zónájából a cél elérése érdekében, nyitott és elfogadja az új dolgokat, hisz a saját képességeiben valamint bízik a coachában.

 

Az ország mely régióiban elérhetőek az M&G Vision Coaching szolgáltatásai?

Egyéni coaching folyamatokat vállalunk Budapesten, Székesfehérváron és környékén illetve Skype-on. Csoportos coaching programok és tréningek tekintetében országosan nyitottak vagyunk. Az elérhetőségeinket megtekintheti honlapunk „Kapcsolat” oldalán.